نوآوری در کسب و کار

نوآوری در کسب و کار
Business Innovation Course

هدف کلی

         آشنایی با مدیریت ترکیب جدید ایده‌ها و منابع برای ایجاد کسب‌وکار جدید با کارایی و کارآمدی
         ایجاد چارچوب ذهنی برای برای مدیریت نوآوری در ایجاد کسب‌وکارهای جدید و تحول در کسب‌وکارها
         آشنایی با ایجاد ارزش‌های جدید برای مشتریان از طریق باز طراحی ابعاد سیستم کسب و کار
         آشنایی با ایجاد فرصت‌ها و ایده‌ها و طراحی کسب‌وکار جدید

اهداف ویژه

         آشنایی با به کارگیری نوآوری و ایده­‌های جدید در ایجاد کسب‌وکارهای جدید

سرفصل‌‏ها

         مقدمه: معرفی مفهوم نوآوری و جایگاه نوآوری در کسب‌وکار
         چارچوب مدل کسب‌وکار و کاربرد آن برای نوآوری در کسب‌وکار
         استفاده از تئوری بازی‌ها برای نوآوری: مفاهیم Co-opetion و Judo Strategy
         استراتژی‌های رشد
         مفاهیم و ساختارهای Corporate Venturing
         بررسی مفهوم  Disruptive Growth  و ابرازها و مکانیزم های آن
         کسب و کارهای پلتفرمی و مکانیزم‌های طراحی آن‌ها
         استراتژی‌های Launch و رشد کسب‌وکارهای پلتفرمی
         مدل کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی
         مدل‌های موفق نوآوری در صنایع حوزه سلامت
         مدل‌های نوآوری در حوزه خرده‌فروشی
         مدل‌های نوآوری در حوزه صنایع خلاق (Creative Industry)

منابع

کتاب های زیر به ترتیب استفاده در موضوعات درس:

Innovation to the Core: A Blueprint for Transforming the Way Your Company Innovates , by  Peter Skarzynski  and  Rowan Gibson ,  2008
Strategic Innovation: New Game Strategies for Competitive Advantage , by  Allan Afuah , 2009

The Profit Zone: How Strategic Business Design  Will Lead You to Tomorrow's Profits  by  Adrian J. Slywotzky David J. Morrison Bob Andelman , 2002

Open Innovation Results: Going Beyond the Hype and Getting Down to Business by  Henry Chesbrough  , 2020
The Innovator's Solution: Creating and Sustaining Successful Growth
by Clayton M. Christensen , Michael E. Raynor ,  Harvard Business School Press, 2003
Blue Ocean Strategy, Expanded Edition: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant , by  W. Chan Kim  and  Renée Mauborgne  , 2015
The Growth Gamble: When Leaders Should Bet Big on New Business - and How They Can Avoid Expensive Failures , by Andrew Campbell and Robert Park, 2005
Corporate Venturing: A Survival Guide , by Heidi Mason, Elizabeth Arrington, et al. , 2019
Platform Revolution: How Networked Markets Are Transforming the Economy - and How to Make Them Work for You , by Geoffrey G. Parker, Marshall W. Van Alstyne, et al., 2018

Groundswell, Expanded and Revised Edition: Winning in a World Transformed by Social Technologies, by  Charlene Li  and  Josh Bernoff  ,201

ارزیابی و پیش‌بینی فناوری Previous