مدیریت برند و ارتباطات بازاریابی
مدیریت برند و ارتباطات بازاریابی
Brand Management and Marketing Communications
هدف کلی
هدف از این درس آشنایی دانشجویان با مراحل و فرآیندهای برندسازی و مدیریت برند در طول زمان میباشد. علاوه بر این، موضوعات و تکنیکهای مربوط به ارتباطات بازاریابی و تبلیغات نیز در این درس پوشش داده خواهد شد.
اهداف ویژه
آشنایی با مسائل حیاتی در فرآیند برنامه ریزی و اجرای استراتژیهای برند
آشنایی با ابزارهای مهم برای سنجش سلامت برند و راهکارهای حفظ ارزش برند در طول زمان
آشنایی با طراحی کمپینهای تبلیغاتی و تکنیکهای متقاعد سازی مشتریان از طریق ارتباطات بازاریابی موثر
سرفصلها
مروری بر مدل ارزش ویژه برند مشتری محور
انتخاب المانهای برند و تدوین سند هویت برند
تدوین استراتژی جایگاهیابی
ارزیابی سلامت برند و سنجش آگاهی از برند و تصویر برند
ریبرندینگ، جایگاهیابی جدید برای برند، و احیا مجدد برند
معماری برند
توسعه برند در دسته محصولهای دیگر
استراتژی های ارتباطات بازاریابی یکپارچه
انواع روشهای تبلیغات و ارتباطات بازاریابی
تدوین استراتژی پیام و انتخاب رسانه
طراحی تبلیغات خلاقانه و ارزیابی اثر بخشی آن
مباحث اخلاقی در ارتباطات بازاریابی
منابع
Keller, K. L., & Swaminathan, V. (2019). Strategic brand management: Building, measuring, and managing brand equity. London: Pearson
Kapferer, J. N. (2008). The new strategic brand management: Creating and sustaining brand equity long term. Kogan Page Publishers
Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity, the Free Press
Aaker, D. A. (1995). Building Strong Brands, the Free Press
Duncan, T., & Ouwersloot, H. (2008). Integrated marketing communications. McGraw-Hill
Belch, G. E., & Belch, M. A. (2021). Advertising and Promotion: An integrated marketing communications perspective. McGraw-Hill
Andrews, J. C., & Shimp, T. A. (2017). Advertising, promotion, and other aspects of integrated marketing communications. Cengage Learning
Briggs, R., & Stuart, G. (2006). What Sticks: Why most advertising fails and how to guarantee yours succeeds. Kaplan Publishing