مدیریت توسعه محصول

مدیریت توسعه محصول

Product Development Management

هدف کلی

هدف این دوره ایجاد درک درستی از مسائل مدیریتی در توسعۀ محصولات جدید است. دانشجویان به تیم­های کوچک توسعۀ محصول ملحق می­شوند تا فرآیند توسعۀ محصول جدید را با جزئیات طی کنند و در مورد ابزارها و تکنیک­های موجود برای اجرای هر مرحله از فرآیند در طور مسیر یاد بگیرند. انتظار می­رود دانشجویان درس را با درک فرآیندهای توسعۀ محصول جدید و همچنین ابزارها، تکنیک­ها و ساختارهای سازمانی مفیدی که از عملکرد توسعۀ محصول جدید پشتیبانی می­کند، به پایان برسانند. هرچند که این درس بر کاربرد اصول در توسعۀ محصول جدید متمرکز است، اما به طور گسترده­تری برای نوآوری به طور کلی ـ محصولات، خدمات و سازمان­ها ـ قابل استفاده هستند.

 

اهداف ویژه

شناخت تفاوت توسعه محصول در شرکت­های موجود و در استارتاپ ها

توانایی طراحی مسیر توسعۀ محصول در یک استارتاپ

 

سرفصل‌‏ها

  1. مقدمه­ای بر توسعۀ محصول جدید ( NPD )

  2. زمینه

    1. فرآیند توسعۀ محصول جدید:

      1. مقایسه سه فرایند توسعۀ محصول جدید: NPM ، PDP ، PDMA

    2. شناسایی و انتخاب فرصت­ها

  3. توسعۀ مفهوم

    1. تولید ایده/مفهوم و انتخاب مفهوم

    2. تست مفهوم

  4. توسعۀ محصول

    1. طراحی برای محیط

    2. تست استفاده از محصول

  5. راه­اندازی

    1. تست بازار

    2. مدیریت راه­اندازی و پس از راه­­اندازی

  6. توسعه خدمات

 

منابع

Ulrich, K., & Eppinger, S. (2011). EBOOK: Product Design and Development. McGraw Hill

Crawford, C. M. (2008). New Products Management. Tata McGraw-Hill Education

Kahn, K. B. (2013). The PDMA Handbook of New Product Development. S. E. Kay, R. Slotegraaf, & S. Uban (Eds.). New York, NY: Wiley

Tidd, J., & Bessant, J. R. (2020). Managing Innovation: Integrating technological, market and organizational change. John Wiley & Sons

Cooper, R. G. (2011). Winning at New Products: Creating value through innovation. Basic Books

مدیریت خدمات Previous