رفتار مصرفکننده
رفتار مصرفکننده
Consumer Behaviour
هدف کلی
هدف از این درس عمق بخشیدن به مفاهیم مرتبط با رفتار مصرفکننده و درک این موضوع است که رفتار مصرفکننده در بازار تحت تاثیر چه فاکتورهایی قرار دارد. رفتار مصرفکننده عملاً مجموعه تصمیماتی است که مشتریان شخصی و سازمانی اتخاذ میکنند که تحت تاثیر مجموعهای از عوامل بیرونی و درونی قرار دارد و طی یک فرآیند تصمیمگیری به تصمیمات مورد اشاره میرسند. مخاطبین این درس با تئوریهای مختلفی که در بازاریابی، روانشناسی و علوم رفتاری توسعه داده شدهاند آشنا میشوند.
اهداف ویژه
درک عمیق از مدلهای رفتار مصرفکننده
درک کاربردی از تئوریهای مرتبط در بازاریابی، روانشناسی و علوم رفتاری
تبیین روابط علت و معلولی در رفتار مصرفکننده
سرفصلها
مقدمه و درک مفاهیم مرتبط با رفتار مصرفکننده
توجه، برداشت و جستجو
یادگیری، حافظه و دانش
دستهبندیهای ذهنی
انگیزه و ویژگیهای شخصیتی
نگرش و تغییرات در آن
قضاوت و تصمیمگیری
عاطفه و احساسات
فرهنگ و موضوعات بین فرهنگی
فرآیند تصمیمگیری
منابع
Michael R. Solomon (2019), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Pearson, Global Edition 13th Edition
David Mothersbaugh , Delbert Hawkins , Susan Bardi Kleiser (2019), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, McGraw Hill, 14th Edition
Debra L. Stephens (2023), Essentials of Consumer Behavior: An Applied Approach, Routledge, 2nd Edition