پیادهسازی استراتژیک
پیادهسازی استراتژیک
 Strategy Implementation
   هدف کلی
این دوره بر اجرای استراتژی از منظر عملی تمرکز خواهد کرد. مهم نیست که سازمانها چگونه استراتژی خود را شکل میدهند، یکی از چالشهایی که اکثر سازمانها با آن مواجه هستند، اجرای استراتژی تدوین شده است. در این دوره در خصوص چگونگی ترجمۀ استراتژی به برنامههای عملیاتی، نحوۀ تراز کردن عملکردهای مختلف، واحدهای کسبوکار و خدمات مشترک در یک شرکت برای اجرای کارآمد و مؤثر استراتژی در سراسر سازمان بحث میشود. این درس همچنین روشهایی را مورد بحث قرار میدهد که استراتژی میتواند به یکی از دغدغههای افرادی تبدیل شود که باید آن را اجرا کرد. یادگیری در حین اجرا به منظور اصلاح استراتژی، موضوع دیگری است که به آن پرداخته خواهد شد. در نهایت نقش رهبری در اجرای استراتژی و مدیریت تغییر مورد بحث قرار میگیرد.
اهداف ویژه
کسب مهارت در توانایی طراحی برنامههای پیادهسازی استراتژی
  شناخت روشهای متنوع پیادهسازی استراتژیهای کارآفرینانه
سرفصلها
-   مبانی: معرفی مفاهیم اصلی 
-   آبشار استراتژی 
-   شروع از دیدگاه مشتری: مفهوم ارزش پیشنهادی 
-   فرآیندهای خلق ارزش: - 
          مفهوم زنجیرۀ ارزش 
-    فرآیندهای مدیریت عملیات 
-    فرآیند مدیریت مشتری 
-    فرآیند مدیریت نوآوری 
 
- 
          
- 
      دیدگاه یادگیری و رشد -    دارایی نامشهود 
-    سرمایۀ انسانی 
-    سرمایۀ اطلاعاتی 
-    سرمایه سازمان 
 
-    
-   ارتباطات: -    مفهوم و ضرورت 
-    ایجاد آگاهی استراتژیک 
-    تعریف اهداف شخصی و تیمی 
 
-    
-   پیوند استراتژی با بودجه 
-   مشوقها و پرداختها: راهاندازی استراتژی و تبدیل آن به جنبش 
-   نظارت و یادگیری 
-   باز خورد و یادگیری 
-   نقش دفتر مدیریت استراتژی ( OSM ) 
- 
      جلسات بازنگری 
-   استراتژی و ساختار شرکت 
-   نقشۀ استراتژی در سطح شرکت و همسویی 
- 
      تراز کردن عملکردهای پشتیبان 
-   مدیریت فرآیند هم ترازی 
-   نقشۀ استراتژی در سازمانهای خصوصی، در مقابل سازمانهای عمومی، در مقابل سازمانهای غیرانتفاعی 
-   اجرای استراتژی: کارآفرینی در مقابل شرکتهای متعارف 
-   OKR : مکمل یا جایگزین 
مراجع
Kaplan, R. S., & Norton, D. P.
  (2008). The Execution Premium: Linking strategy to operations for
  competitive advantage. Harvard business press
 Kaplan, R. S.,
  Robert, N. P. D. K. S., Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2001). The
  Strategy-focused Organization: How balanced scorecard companies thrive
  in the new business environment. Harvard Business Press
 Kaplan,
  R. S., Kaplan, R. E., & Norton, D. P. (2004). Strategy Maps:
  Converting intangible assets into tangible outcomes. Harvard Business
  Press
 Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2006). Alignment:
  Using the Balanced Scorecard to Create Corporate Synergies. Harvard
  Business Press
 De Wit, B., & Meyer, R. (2010). Strategy:
  process, content, context. London: Cengage Learning
 Niven, P. R.
  (2008). Balanced Scorecard: Step-by-step for government and nonprofit
  agencies. John Wiley & Sons
