Responsive Image

مسعود شادنام

استادیار مدیریت و سیاست‌گذاری
دکتری مدیریت و مطالعات سازمان، دانشگاه سایمون فریزر کانادا (1390)

رزومه
کلاس مجازی
Google Scholar
LinkedIn

راه‌های ارتباطی:

ایمیل: shadnam@sharif.edu
آدرس: دانشکده مدیریت و اقتصاد، طبقه چهارم، اتاق 411
تماس: 02166165856

علایق پژوهشی:

نظریه و نظریه‌پردازی در مطالعات سازمان
اخلاق حرفه‌ای و کسب‌وکاری
فرهنگ در سازمان و جامعه
مطالعات مدیریت انتقادی
جامعه‌شناسی سازمانی

روش‌های کیفی مانند تحلیل گفتمانی و قوم‌نگاری

بیوگرافی

مسعود شادنام استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف است که دکتری خود را در رشته مدیریت و مطالعات سازمان از دانشگاه سایمون فریزر کسب کرده‌است. علایق پژوهشی ایشان شامل نظریه و نظریه‌پردازی  در مطالعات سازمان، اخلاق حرفه‌ای و کسب‌وکاری، فرهنگ در سازمان و جامعه، مطالعات مدیریت انتقادی، جامعه‌شناسی سازمانی و روش‌های کیفی مانند تحلیل گفتمانی و قوم‌نگاری است.

تحصیلات

دکتری مدیریت و مطالعات سازمان، دانشگاه سایمون فریزر کانادا (1390)
کارشناسی ارشد MBA، دانشگاه صنعتی شریف (1384)
کارشناسی مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی شریف (1382)

سوابق شغلی آکادمیک

استادیار مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف (از سال 1401)
استاد مدعو، دانشگاه آدلر (Adler) آمریکا (از سال 1400)
External Scholar، دانشگاه اقتصاد و کسب‌وکار پراگ (VSE) جمهوری چک (از سال 1399)
دانشیار، دانشکده کسب‌وکار ناتینگهام(NUBS) چین (1399 تا 1400)
استادیار و سپس دانشیار، دانشگاه مک‌ایوان (MacEwan) کانادا (1395 تا 1399)
استادیار، مدرسه کسب‌وکار نئوما (NEOMA) فرانسه (1388 تا 1395)
پژوهشگر، دانشگاه سایمون فریزر کانادا (1385 تا 1390)
استاد مهمان (visiting) دانشگاه یورک کانادا (1394 تا 1395)، دانشگاه ییل آمریکا (پاییز 1399) و مدرسه کسب‌وکار کپنهاگ(زمستان 1403)

تدریس

مبانی، تحلیل و نقد نظریات مدیریت و سازمان (دکتری)
نظریه‌های صنایع خلاق (دکتری)
روش تحقیق کیفی (دکتری)
نظریه سازمان و سازماندهی (کارشناسی ارشد)
اخلاق کسب‌وکار (کارشناسی ارشد)
علوم رفتاری برای سیاست‌گذاری (کارشناسی ارشد)
رفتار سازمانی (کارشناسی ارشد)
The business of pornography: Contributions from organization studies Introduction to the special section, 2024
P Fleming, SL Muhr, M Shadnam
Organization 31 (5), 741-751
Humanistic Leadership in the Amish Community: Leading from the Edge, 2024
C Keim, M Shadnam
Humanistic Leadership Practices: Exemplary Cases from Different Cultures, 39-63
Problematic presuppositions in corporate philanthropy research: Reflexivity and reframing, 2023
M Shadnam
Organization 30 (4), 766-774
Balancing breadth and depth in qualitative research: Conceptualizing performativity through multi-sited ethnography, 2023
A Prasad, M Shadnam
Organization Studies 44 (5), 831-854
New theories and organization research: from the eyes of change, 2021
M Shadnam
Journal of Organizational Change Management 34 (4), 822-837
Opening Constructive Dialogues Between Business Ethics Research and the Sociology of Morality: Introduction to the Thematic Symposium, 2021
M Shadnam, A Bykov, A Prasad
Journal of Business Ethics 170, 201-211
Leading in an Amish paradise: Humanistic leadership in the Old Order Amish, 2020
C Keim, M Shadnam
Cross Cultural & Strategic Management 27 (3), 473-485
Choosing whom to be: Theorizing the scene of moral reflexivity, 2020
M Shadnam
Journal of Business Research 110, 12-23
Who calls it? Actors and accounts in the social construction of organizational moral failure, 2020
M Shadnam, A Crane, TB Lawrence
Journal of Business Ethics 165, 699–717
A postpositivist commentary on self-fulfilling theories, 2019
M Shadnam
Academy of Management Review 44 (3), 684-686
Theorizing morality in context, 2015
M Shadnam
International Review of Sociology 25 (3), 456-480
M Shadnam
Journal of Management Inquiry 23 (1), 22-37
Understanding widespread misconduct in organizations: An institutional theory of moral collapse, 2011
M Shadnam, TB Lawrence
Business Ethics Quarterly 21 (3), 379-407
Institutional theory, 2008
TB Lawrence, M Shadnam
The international encyclopedia of communication