هدف از این درس، آشنایی دانشجویان با استراتژیها و تکنیکهای تعیین قیمت در بخشهای مختلف کسبوکار (به خصوص بخش خدمات) است.
نحوه ارزشگذاری مشتری
رویکردهای سنتی به تعیین قیمت
تقسیم بازار و تعیین قیمتهای مختلف
ایجاد نسخههای مختلف محصول
قیمتگذاری در شرایط رقابتی
پیشبینی قیمت
مدیریت تخفیف
تغییر دینامیک قیمت
NAGLE, Thomas T., and John E. HOGAN. “The Strategy and Tactics of Pricing: A Guide to Growing More Profitably”, 5th edition, 2011, Prentice Hall
Phillips, Robert. “Pricing and Revenue Optimization”, Stanford University Press, 2005
Michael V. Marn, Eric V. Roegner, and Craig C. Zawada (2010) by McKinsey, “The Price Advantage”, 2nd edition, John Wiley
Robert J. Dolan, Hermann Simon, “Power pricing: How Managing Price Transforms the Bottom Line”, 1997, Free Press