طراحی بازار

طراحی بازار
Market Design

هدف کلی

       در این درس با تمرکز بر انگیزه‌های ایجاد شده توسط قوانین بازار و کارایی، طراحی بازار (انواع مختلف مزایده ها و بازارهای دو سویه) مطالعه می‌شود.

سرفصل ‏ها

      مرور کلی بر طراحی بازار
      بازی‌های بیزی
      حراج‌ها؛ تئوری و کاربرد
      جورسازی دوطرفه
      بعد طراحی مکانیزم جورسازی
      مسئله‌های تخصیص شانسی
      کاربردها 

مراجع اصلی

Krishna, Vijay. Auction theory. Academic press, 2009
Roth, Alvin E. and Marilda A. O. Sotomayor (1990), Two-Sided Matching: A Study in Game-Theoretic Modeling and Analysis, Cambridge University Press

مراجع کمکی

Klemperer, Paul. “Why every economist should learn some auction theory” Available at SSRN 241350 (2000)
Jackson, Matthew O. “Matching, auctions, and market design.” Available at SSRN 2263502 (2013)
Kojima, Fuhito. “Recent Developments in Matching Theory and Their Applications.” (2015)

اقتصاد توسعه قبلی