مدیریت عملیات

مدیریت عملیات
Operations Management

هدف کلی

هدف کلی این درس عبارت است از آشناسازی دانشجویان با زمینه‌های مختلف عملیات سازمانی که برای تحقق چشم انداز، اهداف و راهبردهای سازمان به طور سازگار با یکدیگر باید انجام شوند تا اهداف بهره‌وری منابع و رضایت‌مندی مشتریان حاصل شده و نتیجه آن دستیابی به مزیت رقابتی سازمان باشد.

اهداف ویژه

تسلط به چرایی و چگونگی ارتباط و سازگاری راهبردهای عملیاتی با راهبردهای سازمانی
اهمیت موضوع پایداری ( sustainability ) و اخلاق ( ethics ) در برنامه‌ریزی‌های عملیاتی
تمایز بین مدیریت ارائه خدمات با مدیریت عملیات در ساخت و تولید
نقش ویزه digitalization و فناوری‌های دیجیتال در مدیریت عملیات

سرفصل‏‌ها

معرفی مدیریت عملیات در فعالیت‌های اقتصادی تولید و خدمات
استراتژی‌های عملیات در تولید و خدمات
مدیریت عملیات در چرخه عمر محصول
مدیریت فرایندها
برنامه‌ریزی یکپارچه منابع در فعالیت‌های ساخت ( ERP )
مدیریت کیفیت
مدیریت شبکه همکاران و تامین کنندگان
مدیریت عرضه و تقاضا در تولید و خدمات

مراجع

Jay Heizer, Barry Render, and Chuck Munson, Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, 13th Edition, Pearson Education , 2020

مدیریت بازاریابی قبلی