مدیریت زنجیره تامین
مدیریت زنجیره تامین
Supply Chain Management
هدف کلی
آشنا سازی دانشجویان با محرک های مدیریت شبکه تامین کنندگان و نقش آن در عملکرد سازمانی، بعلاوه ایجاد قابلیت تحلی و حل مسائل زنجیره تامین با هدف دستیابی به مزیت رقابتی در دنیای امروز که از ویژگی های آن فناوری ها دیجیتال، جهانی شدن گستره تعاملات بین سازمانی و آثار سازنده و مخرب آن بر پایداری است.
اهداف ویژه
آشنایی با چهارچوب های تحلیلی و ابزارهای حل مسئله برای مدیریت بر شبکه های تامین و توزیع
آشنایی با نقش فناوری های نوظهور در مدیریت شبکه ای
سرفصلها
ایجاد چهارچوب راهبردی برای تحلیل زنجیره های تامین(8 تا 12 مورد را ذکر نمایید)
طراحی شبکه تامین کنندگان زنجیره
برنامه ریزی و هماهنگی عرضه و تقاضا
برنامه ریزی و مدیریت انبارها در زنجیره
پیشران های همکاری بین دپارتمانی در زنجیره
پایداری و زنجیره تامین
فناوری های دیجیتال و زنجیره تامین (پلتفرمها، زنجیره بلوکی، اینترنت اشیاء، )
مفاهیم رفتاری در مدیریت زنجیره تامین
منابع
Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation, Global Edition, 7th edition , Pearson , 2019