مدیریت زنجیره تامین

مدیریت زنجیره تامین

Supply Chain Management

هدف کلی

آشنا سازی دانشجویان با محرک های مدیریت شبکه تامین کنندگان و نقش آن در عملکرد سازمانی، بعلاوه ایجاد قابلیت تحلی و حل مسائل زنجیره تامین با هدف دستیابی به مزیت رقابتی در دنیای امروز که از ویژگی های آن فناوری ها دیجیتال، جهانی شدن گستره تعاملات بین سازمانی و آثار سازنده و مخرب آن بر پایداری است.

 

اهداف ویژه

آشنایی با چهارچوب های تحلیلی و ابزارهای حل مسئله برای مدیریت بر شبکه های تامین و توزیع

آشنایی با نقش فناوری های نوظهور در مدیریت شبکه ای

 

سرفصل‌‏ها

ایجاد چهارچوب راهبردی برای تحلیل زنجیره های تامین(8 تا 12 مورد را ذکر نمایید)

طراحی شبکه تامین کنندگان زنجیره

برنامه ریزی و هماهنگی عرضه و تقاضا

برنامه ریزی و مدیریت انبارها در زنجیره

پیشران های همکاری بین دپارتمانی در زنجیره

پایداری و زنجیره تامین

فناوری های دیجیتال و زنجیره تامین (پلتفرمها، زنجیره بلوکی، اینترنت اشیاء، )

مفاهیم رفتاری در مدیریت زنجیره تامین

 

منابع

Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation, Global Edition, 7th edition , Pearson , 2019

MBA - عملیات و زنجیره تامین قبلی