مدیریت توسعه محصول
مدیریت توسعه محصول
Product Development Management
هدف کلی
هدف این دوره ایجاد درک درستی از مسائل مدیریتی در توسعۀ محصولات جدید است. دانشجویان به تیمهای کوچک توسعۀ محصول ملحق میشوند تا فرآیند توسعۀ محصول جدید را با جزئیات طی کنند و در مورد ابزارها و تکنیکهای موجود برای اجرای هر مرحله از فرآیند در طور مسیر یاد بگیرند. انتظار میرود دانشجویان درس را با درک فرآیندهای توسعۀ محصول جدید و همچنین ابزارها، تکنیکها و ساختارهای سازمانی مفیدی که از عملکرد توسعۀ محصول جدید پشتیبانی میکند، به پایان برسانند. هرچند که این درس بر کاربرد اصول در توسعۀ محصول جدید متمرکز است، اما به طور گستردهتری برای نوآوری به طور کلی ـ محصولات، خدمات و سازمانها ـ قابل استفاده هستند.
اهداف ویژه
شناخت تفاوت توسعه محصول در شرکتهای موجود و در استارتاپها
توانایی طراحی مسیر توسعۀ محصول در یک استارتاپ
سرفصلها
-
مقدمهای بر توسعۀ محصول جدید ( NPD )
-
زمینه
-
فرآیند توسعۀ محصول جدید:
-
مقایسه سه فرایند توسعۀ محصول جدید: NPM ، PDP ، PDMA
-
-
شناسایی و انتخاب فرصتها
-
-
توسعۀ مفهوم
-
تولید ایده/مفهوم و انتخاب مفهوم
-
تست مفهوم
-
-
توسعۀ محصول
-
طراحی برای محیط
-
تست استفاده از محصول
-
-
راهاندازی
-
تست بازار
-
مدیریت راهاندازی و پس از راهاندازی
-
-
توسعه خدمات
منابع
Ulrich, K., & Eppinger, S. (2011). EBOOK: Product Design and Development. McGraw Hill
Crawford, C. M. (2008). New Products Management. Tata McGraw-Hill Education
Kahn, K. B. (2013). The PDMA Handbook of New Product Development. S. E. Kay, R. Slotegraaf, & S. Uban (Eds.). New York, NY: Wiley
Tidd, J., & Bessant, J. R. (2020). Managing Innovation: Integrating technological, market and organizational change. John Wiley & Sons
Cooper, R. G. (2011). Winning at New Products: Creating value through innovation. Basic Books