مدیریت فروش و خردهفروشی
مدیریت فروش و خردهفروشی
Sales and Retailing Management
هدف کلی
هدف از این درس آشنایی دانشجویان با انواع روشها و مهارتهای مدیریت فروش و سازماندهی دپارتمان فروش شرکتها میباشد. علاوه بر این، موضوعات و تکنیکهای خاص مرتبط با خرده فروشی نیز در این درس پوشش داده خواهد شد.
اهداف ویژه
آشنایی با روشها، رویکردها، ظرافتها، تکنیکها، مهارتها و آخرین تحولات در حوزه مدیریت فروش
آشنایی با روشهای مختلف و تجارب عملی در زمینه سازماندهی و توسعه سازمان فروش شرکتها
آشنایی با روشها، تکنیکها، مهارتها و آخرین تحولات در حوزه خرده فروشی و مدیریت فروشگاههای خرده فروشی آنلاین و آفلاین
سرفصلها
معرفی کلی و مفاهیم اصلی در مدیریت فروش و جایگاه مدیریت فروش در فرآیند کلان مدیریت بازاریابی
تعاریف، رویکردها و استراتژیهای فروش حرفهای
هدف گذاری فروش
تکتیکها و مهارتهای فروش فردی و تیمی
سیستمهای انگیزشی در مدیریت فروش
ساختار و سازماندهی دپارتمانهای فروش و توسعه سازمانهای فروش
مقدمهای بر مدیریت خرده فروشی و استراتژیهای خرده فروشی
تحلیل و انتخاب موقعیت مکانی برای تاسیس فروشگاههای خرده فروشی
آشنایی با قراردادها و مسائل حقوقی مدیریت فروشگاههای خرده فروشی و مدلها و قرادادهای فرانچایز
مدیریت روابط با مشتریان در دنیای خرده فروشی
منابع
Homburg, C., Schäfer, H., & Schneider, J. (2012). Sales excellence: Systematic sales management. Springer Science & Business Media
Gupta, S. L. (2009). Sales and distribution management. Excel Books India
Spiro, R., Stanton, W. J., & Gregory, A. Rich (2003). Management of a Sales Force. Mcgraw-Hill/Irwin
Levy, M., Weitz, B. A., & Grewal, D. (2022). Retailing management. New York: McGraw-Hill/Irwin
Dunne, P. M., Lusch, R. F., & Carver, J. R. (2013). Retailing. Cengage Learning