مدیریت داده محور کسب و کار

مدیریت داده محور کسب و کار

BUSINESS ANALYTICS

هدف کلی

       آشنایی با روش‌های تحلیل داده‌ها با هدف استخراج بینش مدیریتی و بهبود تصمیم گیری مدیران- آشنایی با نحوه تحلیل داده با استفاده از نرم افزارهای تخصصی مانند R یا پایتون

 

اهداف ویژه

      یادگیری روش­‌های پایه‌­ای تحلیل توصیفی داده در راستای بهبود تصمیم مدیران

      یادگیری روش­‌های پایه‌­ای تحلیل پیش‌بینی داده در راستای بهبود تصمیم مدیران

      یادگیری روش­‌های پایه‌­ای تحلیل تجویزی داده در راستای بهبود تصمیم مدیران

 

سرفصل‌ها

      مقدمه ای بر مدیریت داده محور کسب و کار

      استنباط آماری

      یادگیری ماشین

      تفسیر پذیری

      رگرسیون

      Logistic Regression

      درخت و جنگل تصادفی

      خوشه بندی

      مدل‌سازی در اکسل

      بهینه سازی

      شبیه سازی

      Visualization

 

منابع

F. Ramsey & D. Schafer, “The Statistical Sleuth, A Course in Methods of Data Analysis”, 2013, Brooks

D. Bertsimas, A. O’Hair & W. R. PulleyBlank, “The Analytics Edge”, 2016, Dynamic Ideas LLCW. L. Wynston, “Marketing Analytics, Data Driven Techniques with Microsoft Excel”, 2014, Wiley

S. C. Abright & W. L. Winston, “Business Analytics: Data Analysis & Decision Making”, 2014, Cengage Learning

Stephen Few, “Information Dashboard Design”, 2006, O’Reilly Media

مدیریت تحول سازمانی قبلی