مدیریت داده محور کسب و کار
مدیریت داده محور کسب و کار
BUSINESS ANALYTICS
هدف کلی
آشنایی با روشهای تحلیل دادهها با هدف استخراج بینش مدیریتی و بهبود تصمیم گیری مدیران- آشنایی با نحوه تحلیل داده با استفاده از نرم افزارهای تخصصی مانند R یا پایتون
اهداف ویژه
یادگیری روشهای پایهای تحلیل توصیفی داده در راستای بهبود تصمیم مدیران
یادگیری روشهای پایهای تحلیل پیشبینی داده در راستای بهبود تصمیم مدیران
یادگیری روشهای پایهای تحلیل تجویزی داده در راستای بهبود تصمیم مدیران
سرفصلها
مقدمه ای بر مدیریت داده محور کسب و کار
استنباط آماری
یادگیری ماشین
تفسیر پذیری
رگرسیون
Logistic Regression
درخت و جنگل تصادفی
خوشه بندی
مدلسازی در اکسل
بهینه سازی
شبیه سازی
Visualization
منابع
F. Ramsey & D. Schafer, “The Statistical Sleuth, A Course in Methods of Data Analysis”, 2013, Brooks
D. Bertsimas, A. O’Hair & W. R. PulleyBlank, “The Analytics Edge”, 2016, Dynamic Ideas LLCW. L. Wynston, “Marketing Analytics, Data Driven Techniques with Microsoft Excel”, 2014, Wiley
S. C. Abright & W. L. Winston, “Business Analytics: Data Analysis & Decision Making”, 2014, Cengage Learning
Stephen Few, “Information Dashboard Design”, 2006, O’Reilly Media