استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی
Marketing Strategy

هدف کلی

        هدف از این درس عمق بخشیدن به مفاهیم مرتبط با استراتژی بازاریابی و شناسایی فاکتورهای موثر در شکل دادن و پیاده‌­سازی آن است. استراتژی بازاریابی به عنوان یک استراتژی وظیفه­‌ای بیشترین قرابت را با مفاهیم استراتژی کسب و کار دارد و در این درس به این موضوع توجه می‌شود که چطور استراتژی‌های کسب و کار در محیط بازار از طریق استراتژی بازاریابی محقق می‌شوند.  

اهداف ویژه

        درک عمیق از رابطه میان استراتژی گروه-شرکت، استراتژی کسب و کار و استراتژی بازاریابی
        طراحی استراتژی بازاریابی
        جاری سازی استراتژی بازاریابی

سرفصل‏‌ها

       سطوح استراتژی
       تعریف استراتژی بازاریابی
       مولفه‌های اصلی شکل دادن بازاریابی
      بررسی و تحلیل سطح بازارمحوری سازمان
      بررسی و تحلیل سطح داشتن بینش نسبت به مشتری
      بررسی و تحلیل نحوه بخش‌بندی و انتخاب بازار هدف
      بررسی و تحلیل نحوه جایگاه یابی و شکل دادن برند
      بررسی و تحلیل سطح نگهداشت مشتری و برقرار ارتباط با آن
      بررسی و تحلیل نحوه پاسخگویی به نیاز بازار
      بررسی و تحلیل نحوه سازماندهی و شکل دادن فرآیندهای بازاریابی

مراجع

Fifield, P. (2007), Marketing strategy: the difference between marketing and markets. Elsevier/Butterworth-Heinemann.
Fifield, P. (2008). Marketing strategy Masterclass. Elsevier/Butterworth-Heinemann.
George S. Day and Christine Moorman (2010), Strategy from the Outside In: Profiting from Customer Value. New York: McGraw Hill.
Walker, O. C., & Mullins, J. W. (2014). Marketing strategy: a decision-focused approach. New York: McGraw-Hill/Irwin.
O. C. Ferrell Michael Hartline and  Bryan W. Hochstein (2021), Marketing Strategy, Cengage Learning; 8th edition.

ارزیابی و پیش‌بینی فناوری قبلی