رفتار مصرف­‌کننده

رفتار مصرف­‌کننده

 Consumer Behaviour

هدف کلی

        هدف از این درس عمق‌بخشیدن به مفاهیم مرتبط با رفتار مصرف­‌کننده و درک این موضوع است که رفتار مصرف‌­کننده در بازار تحت تاثیر چه فاکتورهایی قرار دارد. رفتار مصرف‌کننده عملاً مجموعه تصمیماتی است که مشتریان شخصی و سازمانی اتخاذ می­‌کنند که تحت تاثیر مجموعه‌ای از عوامل بیرونی و درونی قرار دارد و طی یک فرآیند تصمیم‌گیری به تصمیمات مورد اشاره می‌رسند. مخاطبین این درس با تئوری‌های مختلفی که در بازاریابی، روانشناسی و علوم رفتاری توسعه داده شده‌اند آشنا می‌شوند.   

 

اهداف ویژه

       درک عمیق از مدل‌های رفتار مصرف‌کننده

       درک کاربردی از تئوری‌های مرتبط در بازاریابی، روانشناسی و علوم رفتاری

       تبیین روابط علت و معلولی در رفتار مصرف‌کننده

 

سرفصل‏‌ها

       مقدمه و درک مفاهیم مرتبط با رفتار مصرف‌کننده

       توجه، برداشت و جستجو

       یادگیری، حافظه و دانش

       دسته‌بندی‌های ذهنی

       انگیزه و ویژگی‌های شخصیتی

       نگرش و تغییرات در آن

      قضاوت و تصمیم‌گیری

      عاطفه و احساسات

      فرهنگ و موضوعات بین فرهنگی

      فرآیند تصمیم‌گیری

 

منابع

Michael R. Solomon (2019), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Pearson, Global Edition 13th Edition

David Mothersbaugh Delbert Hawkins Susan Bardi Kleiser  (2019), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, McGraw Hill, 14th Edition

Debra L. Stephens (2023), Essentials of Consumer Behavior: An Applied Approach, Routledge, 2nd Edition

نظریه بازی برای مدیران قبلی