بازاریابی کارآفرینانه

بازاریابی کارآفرینانه

Entrepreneurial Marketing

 

هدف کلی

       بازاریابی به ویژه در شرایط کارآفرینی، زمانی که اغلب، زمان، پول و استعداد بازاریابی محدودی برای حضور در بازار شلوغ وجود دارد، اهمیت دارد. این درس بازاریابی را از منظر کارآفرینی مرور کرده و بر رویکردهای مختلف مورد نیاز در مقایسه با بازاریابی برای شرکت‌های تأسیس‌شده تمرکز دارد.

 

اهداف ویژه

      کسب توانایی تمایز قائل شدن میان بازاریابی برای شرکت‌های نوپا و کسب‌وکارهای بزرگ

      توانایی طراحی برنامه‌­های بازاریابی خاص برای شرکت‌­های نوپا

 

سرفصل‌‏ها

       مقدمه­‌ای بر بازاریابی کارآفرینانه

       تحلیل مشتری و رقبا

       شناسایی و تحلیل فرصت‌­های بازار کارآفرینانه

       استراتژی­‌های بازاریابی کارآفرینانه

       برنامه بازاریابی کارآفرینانه راهکارهای توسعه بازار

       استراتژی ارتباطات کارآفرینانه

       استراتژی قیمت‌­گذاری کارآفرینانه

       استراتژی توزیع کارآفرینانه

       ایجاد ارتباطات با مشتری و ترویج کارآفرینانه

       توسعه محصولات و خدمات کارآفرینانه

       برندسازی کارآفرینانه

       بازاریابی اجتماعی کارآفرینانه

 

منابع

Chaston, I. (2017). Entrepreneurial Marketing: Sustaining growth in all organisations. Bloomsbury Publishing

Crane, F. G. (2021). Marketing for entrepreneurs: Concepts and applications for new ventures

Aaker, D. A., & Moorman, C. (2017). Strategic Market Management. John Wiley & Sons

Lodish, L. M., Morgan, H., & Kallianpur, A. (2002). Entrepreneurial Marketing: Lessons from Wharton's Pioneering MBA Course. John Wiley & Sons

Bresciani, S., & Eppler, M. J. (2010). Brand new ventures? Insights on start‐ups' branding practices. Journal of Product & Brand Management, 19(5), 356-366

Brettel, M., Engelen, A., Müller, T., & Schilke, O. (2011). Distribution channel choice of new entrepreneurial ventures. Entrepreneurship Theory and Practice, 35(4), 683-708

Coget, J. F. (2011). The apple store effect: does organizational identification trickle down to customers? Academy of Management Perspectives, 25(1), 94-95

Eggers, F., Eggers, F., & Kraus, S. (2016). Entrepreneurial Branding: Measuring consumer preferences through choice-based conjoint analysis. International entrepreneurship and management journal, 12(2), 427-444

Eisenmann, T. R. (2006). Internet Companies' Growth Strategies: Determinants of Investment Intensity and Long‐term Performance. Strategic Management Journal, 27(12), 1183-1204

Flatten, T. C., Engelen, A., Möller, T., & Brettel, M. (2015). How Entrepreneurial Firms Profit from Pricing Capabilities: an examination of technology–based ventures. Entrepreneurship theory and practice, 39(5), 1111-1136

McGrath, R. G., & MacMillan, I. C. (1995). Discovery-driven Planning Recognizes that Planning. Harvard business review, 45

مدیریت درآمد و قیمت گذاری قبلی