تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی

Marketing Research

هدف کلی

هدف از این درس آشنایی با روش های تحقیقات بازاریابی با تمرکز بر توانمند سازی دانش پژوهان در تحلیل و بدست آوردن شهود از داده ها و ارائه راهکارهای مدیریتی است. لذا در این درس علاوه بر آموزش مراحل تعریف یک پروژه تحقیقات بازاریابی از ابتدا تا انتها، بر روش های تحقیقات بازاریابی برای حل مسائل مختلف بازاریابی مانند قیمت گذاری، طراحی محصول جدید، بخش بندی بازار و تعیین بازار هدف، سنجش رضایت و وفاداری مشتری پرداخته می شود. علاوه بر موارد مذکور با استفاده از ویدیوهای آموزشی که در کنار دوره در اختیار دانش پژوهان قرار می گیرد سعی می شود تا توانمندی لازم در تحلیل داده ها و استخراج شهود مدیریتی در دانش پژوهان ایجاد شود. در نهایت انتظار می رود پس از اتمام این درس، دانش پژوهان با گام های تعریف پروژه های تحقیقات بازاریابی آشنا شده و بتوانند نیاز سازمان را در هریک از ابعاد ذکر شده شناسایی کرده و روش مناسب تحقیقات بازاریابی را برای حل مسئله سازمان انتخاب کنند و در نهایت بتوانند تحلیل بهتری از خروجی های پروژه تحقیقات بازاریابی بدست آورند.  

اهداف ویژه

  1. طراحی تحقیق بازاریابی

  2. طراحی پرسشنامه

  3. تحلیل داده ها و استخراج بینش مدیریتی

 

سرفصل‌‏ها

1. مقدمه ای بر تحقیقات بازاریابی

2. تعریف مساله

3 . طراحی پرسشنامه

4. مروری بر روش هاس تحقیقات توصیفی

5. تحلیل داده

6. تحقیقات بازاریابی در قیمت گذاری

     6.1. موندیک

     6.2. ون وستندورپ

     6.3. تحلیل هم پیوند

7. رضایت و وفاداری مشتری

8. طراحی محصول جدید

     8.1. روش های تحقیق اکتشافی

     8.2. تحلیل هم پیوند

9. دسته بندی بازار – خوشه بندی

10. طراحی آزمایش و تحقیقات علی معلولی

11. روش‌های نمایش تحلیل ها

منابع

G. A. Churchill & Down Iacobucci, Marketing Research: Methodological Foundations, 2018, Thomson

 Naresh Malhotra, Marketing research: an applied orientation, Pearson Prentice Hall

V. R. Rao, Applied Conjoint Analysis, 2014, Springer

Stephen Few, Information Dashboard Design

استراتژی بازاریابی قبلی