رفتار مصرف‌­کننده

رفتار مصرف­‌کننده

Consumer Behaviour

هدف کلی

هدف از این درس عمق بخشیدن به مفاهیم مرتبط با رفتار مصرف‌­کننده و درک این موضوع است که رفتار مصرف‌­کننده در بازار تحت تاثیر چه فاکتورهایی قرار دارد. رفتار مصرف­‌کننده عملاً مجموعه تصمیماتی است که مشتریان شخصی و سازمانی اتخاذ می­کنند که تحت تاثیر مجموعه‌ای از عوامل بیرونی و درونی قرار دارد و طی یک فرآیند تصمیم‌گیری به تصمیمات مورد اشاره می‌رسند. مخاطبین این درس با تئوری‌های مختلفی که در بازاریابی، روانشناسی و علوم رفتاری توسعه داده شده‌اند آشنا می‌شوند.   

اهداف ویژه

درک عمیق از مدل‌های رفتار مصرف‌کننده

درک کاربردی از تئوری‌های مرتبط در بازاریابی، روانشناسی و علوم رفتاری

تبیین روابط علت و معلولی در رفتار مصرف‌کننده

 

سرفصل‏‌ها

مقدمه و درک مفاهیم مرتبط با رفتار مصرف‌کننده

توجه، برداشت و جستجو

یادگیری، حافظه و دانش

دسته‌بندی‌های ذهنی

انگیزه و ویژگی‌های شخصیتی

نگرش و تغییرات در آن

قضاوت و تصمیم‌گیری

عاطفه و احساسات

فرهنگ و موضوعات بین فرهنگی

فرآیند تصمیم‌گیری

 

منابع

Michael R. Solomon (2019), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Pearson, Global Edition 13th Edition

David Mothersbaugh Delbert Hawkins Susan Bardi Kleiser  (2019), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, McGraw Hill, 14th Edition

Debra L. Stephens (2023), Essentials of Consumer Behavior: An Applied Approach, Routledge, 2nd Edition

مباحث منتخب در رفتار سازمانی و منابع انسانی قبلی