مدیریت منابع انسانی پیشرفته
مدیریت منابع انسانی پیشرفته
Advanced Hyman Resource Management
هدف کلی
آشنایی با مفاهیم، مبانی نظری و کاربردهای عملی روندهای نوین در مدیریت منابع انسانی برای دانشجویان گرایش که در آینده در این حوزه تخصصی فعالیت حرفه ای خواهند داشت.
اهداف ویژه
کسب شناخت عمیق از مفاهیم و آشنایی با رویکردها و ابزارها، و چالش های کلیدی در مدیریت و توسعه منابع انسانی و نقش های نوین مدیران منابع انسانی
تقویت توان تحلیلی و ساختار اولیه ذهنی لازم برای طراحی سیستم های توسعه منابع انسانی یک سازمان مانند سیستم های مدیریت عملکرد، آموزش و توسعه شایستگی ها، مدیریت مسیر شغلی، مربی گری، و جانشین پروری شده و چالش های اصلی طراحی و پیاده سازی این نظام ها
سرفصلها
رویکردهای شغل محور و شایستگی محور در مدیریت منابع انسانی
نقشها و انتظارات از مدیران منابع انسانی، شایستگیهای مدیران منابع انسانی
طراحی مدلهای شایستگی؛ رویکردها و روشها و تکنیکها
اجزا، فرایندها و کارکردهای کانونهای ارزیابی و توسعه شایستگی
شیوههای ارزیابی و تهیه و استفاده از گزارشهای نتایج کانون های ارزیابی و توسعه شایستگی
نظریههای یادگیری و ویژگی های یادگیری در بزرگسالان و تطابق آنها با روش های آموزش و فرایندهای یادگیری کارکنان و مدیران
تکنیکهای ارزشیابی اقدامات آموزشی و توسعه آنها
ارزیابی ۳۶۰ درجه: تکنیکها و روشهای پیادهسازی
علل شکست سیستمهای مدیریت عملکرد و روندهای نوین در این حوزه
مربی گری و منتورینگ: رویکردها و تکنیک ها
مدیریت مسیر شغلی، جانشین پروری و مدیریت استعدادها
روندهای نوین مدیریت منابع انسانی در فضای مجازی
منابع
Armstrong, M., & Taylor, S. (2023). Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice: A Guide to the Theory and Practice of People Management . Kogan Page Publishers
Chambers, E. G., Foulon, M., Handfield-Jones, H., Hankin, S. M., & Michaels III, E. G. (1998). The war for talent. The McKinsey Quarterly , (3), 44 -57
Lawler III, E. E. (1994). From job‐ based to competency‐based organizations. Journal of Organizational Behavior, 15(1), 3-15
Pulakos, E. D., & O’Leary, R. S. (2011). Why is performance management broken?. Industrial and Organizational Psychology, 4(2), 146-164
Kleinmann, M., & Ingold, P. V. (2019). Toward a Better Understanding of Assessment Centers: A Conceptual Review. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 6, 349- .372
Kram, K. E. (1983). Phases of the mentor relationship. The Academy of Management Journal, 26 (4), 608-625
Sanchez, J. I. and Levine, E. L. (2009). What is (or should be) the difference between competency modeling and traditional job analysis? “. Human Resource Management Review, 19 (2), 53-64
Sullivan, S. E. (1999). The changing nature of careers: A review and research agenda. Journal of Management, 25(3), 457-484