رفتار سازمانی پیشرفته
رفتار سازمانی پیشرفته
Advanced Organizational Behavior
هدف کلی
کسب توان تحلیلی عمیق تر و کاربردی تر در حوزه های نوین و مورد نیاز در مدیریت رفتار سازمانی با توجه به تحولات در محیط کسب و کار
اهداف ویژه
کسب دانش نظری عمیق تر و تحلیلی تر در مقایسه با درس رفتار سازمانی پایه ویژه دانشجویان گرایش رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی با توجه به روندهای مهم در تحقیقات و اقدامات مرتبط با مدیریت رفتار سازمانی
توجه خاص به ایجاد توان در شناسایی دقیق ریشه مشکلات رفتار سازمانی در سازمانها و یافتن راه حل های علمی برای آنها
سرفصلها
مقدمهای بر نقش علم رفتار سازمانی در توسعه سازمانی
معرفی نظریههای انگیزشی جدید و کاربردی و مقایسه آنها با نظریههای انگیزشی قبلی
نظریه خودتعیینگری و خرده نظریههای آن و کاربردهای این نظریه در عرصههای مختلف مدیریت رفتار سازمانی
نظریه هدفگذاری و کاربردهای آن
نظریه شناخت اجتماعی و کاربردهای آن
روشهای اندازهگیری و تقویت تعهد و تعلق سازمانی
نظریههای مرتبط با اعتماد و بدکمانی سازمانی و شیوههای مدیریت صحیح این موضوعات
نظریههای نوین در کارتیمی و کاربردهای آنها
کاربرد نظریهها و مدلهای شناخت جمعی (collective cognition) در مفاهیمی نظیر یادگیری جمعی و الگوهای ذهنی مشترک
رویکردهای مختلف به استفاده از نظریههای مرتبط با فرهنگ سازمانی و روشهای اندازهگیری و مدیریت آن
مباحث کلیدی در رفتار سازمانی در محیط مجازی و در دورکاری
کاربرد نظریههای رفتار سازمانی در تقویت نوآوری در سطوح فردی، تیمی و سازمانی
منابع
Allen, N. J., & Meyer, J. P. (1990). The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 63(1), 1-18
Bandura, A. (2001). Social cognitive theory: An agentic perspective. Annual Review of Psychology, 52(1), 1-26
Dean, J. W., Brandes, P., & Dharwadkar, R. (1998). Organizational cynicism. Academy of Management Review, 23(2), 341-352
Deci, E. L., Olafsen, A. H., & Ryan, R. M. (2017). Self-determination theory in work organizations: The state of a science. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior , 4 , 19-43
Denison, D. R. (1996). What is the difference between organizational culture and organizational climate? A native's point of view on a decade of paradigm wars. Academy of Management Review, 21(3), 619-654
Gibson, C. B. (2001). From knowledge accumulation to accommodation: Cycles of collective cognition in work groups. Journal of Organizational Behavior, 22(2), 121-134
Locke, E. A., & Latham, G. P. (2002). Building a practically useful theory of goal setting and task motivation: A 35-year odyssey. American Psychologist, 57(9), 705
Mayer, R. C., Davis, J. H., & Schoorman, F. D. (1995). An integrative model of organizational trust. Academy of Management Review, 20(3), 709-734
Marks, M. A., Mathieu, J. E., & Zaccaro, S. J. (2001). A temporally based framework and taxonomy of team processes. Academy of Management Review, 26(3), 356-376
Spreitzer, G. M. (1995). Psychological empowerment in the workplace: Dimensions, measurement, and validation. Academy of Management Journal, 38(5), 1442-1465